כל מה שרצית לדעת על עור יבש

,

כיצד מאבחנים עור יבש, מה גורם למצבי עור יבש, הסימפטומים של עור יבש, והטיפול בו

עור יבש

עור יבש, החסר שמנוניות ומראה בריא, צריך להיות מטופל, אם אתם סובלים מהבעיה. עור יבש פירושו שהעור מכיל פחות מים מהנדרש. הדבר עלול להיות תוצא של סביבה המייבשת את העור, וכן עקב בעיות שונות כמו פסוריאזיס. אם יש לכם עור יבש כתוצאה מבעיה כלשהי, ראשית עליכם לטפל בבעיה. כדי לשמור על עור בריא למרות שינויים סביבתיים, תוכלו לטפל בו בדרכים רבות. אבל תחילה בואו נבין מהו עור יבש, כיצד העור שומר על המים שבתוכו, וכמה טיפולים יומיים ואיזה מוצרים עשויים לעזור.

 

הגורמים לבעיית העור היבש

אם אתם סובלים מעור יבש, מתקלף וקשקשי, המגרד ולעיתים גם סובל משלפוחיות, ייתכן שאתם זקוקים לטיפול. היוועצו עם רופא העור או גורם מקצועי ובדקו קודם כל מה הבעיה. בעיות כמו פסוריאזיס גורמות לתחושה לא נוחה ולכך שהעור יהיה יבש. אם אתם בטוחים שאינכם סובלים מבעיות עור, ייתכן פשוט שהעור שלכם התייבש בגלל מוצרים לא נכונים, תנאים סביבתיים, רחצה מופרזת, ועוד.

 

הסימפטומים של עור יבש

הסובלים מעור יבש יכולים להבחין בין עורם לעור נורמלי של אנשים אחרים. הסימנים החיצוניים של עור יבש יכולים לכלול:

עור גס למראה

גירודים

תחושה של עור מתוח אחרי רחצה או שחייה

העור נראה יבש

קשקשים

קמטים וחריצים בגיל מוקדם מדי

סדקים ושברים

 

הטיפול נגד עור יבש

לפני שאנחנו דנים בטיפול בעור יבש – כמה פרטים על השכבה החיצונית של העור, זו המכונה השכבה הקרנית. שכבה זו מכילה בעיקר תאי עור מתים, המוחלפים בידי תאי עור בריאים. שכבה זו מכילה שומנים (ליפידים) ולחות. השומנים מגנים על העור מפני אובדן הלחות שלו. כשאתם מסלקים את השומנים מהשכבה החיצונית של העור, המחסום שבין העור לסביבה מוסר גם הוא. התוצאה: איבוד מים של העור. קרם לחות שומר על השומנים כך שלא ייפגעו ומוסיף להגנה. רבים נוטים לחשוב שחומרי הלחות מוסיפים מים לעור. טעות. כמה מהתכשירים מושכים מים מהאטמוספירה, אבל רובם מגנים על העור מאיבוד מים.

 

כדי לשמור על לחות העור, יש לדאוג לכך שלא תקלפו את השכבה החיצונית השומנית של העור ושלא תחיו בסביבה יבשה מדי. סביבה שכזו גורמת למים שבעור להתאדות. אמבטיות ממושכות, במים חמים, רחצה מוגזמת וכו’ – כל אלה גורמים לחיסול השכבה החיצונית השומנית של העור. לפיכך, התקלחו במים חמים, אבל אל תגזימו באורך הרחצה. הוסיפו למים שמנים. מרחו על עצמכם קרם לחות בתוך 3 דקות לאחר המקלחת/אמבטיה והספיגו את המים מעל עורכם בטפיחות קלות במקום בשפשוף.

 

נסו שלא לחיות בסביבה יבשה מאוד. מחממים ומזגנים מייבשים את האוויר. הוסיפו מכשירים גורמי לחות כדי שהאוויר יהיה לח במידה. מירחו על גופכם קרם לחות כמה שיותר פעמים. הימנעו מסבון חריף והעדיפו סבון שאינו אגרסיבי המכיל חומרי לחות. לצד קרם הלחות השתמשו במוצרים המכילים חומצה אלפא-הידרוקסית העשויים לסייע לכם לשמור על בריאותה של שכבת העור החיצונית. גם מוצרים המבוססים על ויטמין A עשויים לעזור. שימו לב שלא להגזים בשימוש בהם, כי כמות עודפת עלולה דווקא לייבש את העור. היוועצו עם הרופא שלכם בנוגע לדרך הטיפול הנאותה כדי לשמור על לחות העור. השתמשו בקרם לחות מועשר בנוגדי חמצון ובחומצות אלפא-הידרוקסיות המיועדות במיוחד לעור יבש, ודאגו לתחזוקה יומיומית של העור כדי לשמור על לחותו.

 

גיל

עם ההזדקנות העור שלנו עובר שינויים רבים. הוא הופך לדק יותר, מפתח קמטים, מתדלדל, מאבד מיכולתו לייצר חלב (היוצר את השכבה השומנית על פניו) וזיעה, וכן נדרש יותר זמן כדי לחמם אותו. עם ההזדקנות העור מאבד גם את יכולתו לשמור על לחות תאי העור והופך ליבש יותר. לפיכך, רוב חומרי הלחות הופכים חשובים יותר בגיל מתקדם. בגיל המבוגר יש להגביר את תכיפות השימוש בקרם לחות.

 

סיבוכים

עור שיבש בצורה קיצונית שלא דואגים לו עלול לגרום לסיבוכים רבים, כמו אקזמה, דלקת בזקיקי השיער (פוליקוליטיס), צלוליטיס, ועוד. מירב הסיכויים שסיבוכים אלה יקרו אם גורמי ההגנה הרגילים של העור נפגעו בצורה קשה, לדוגמא – עור יבש מאוד עלול לגרום לחתכים עמוקים או פיסורות, שעלולים להיפתח ולדמם, ובכך לפתוח את הפתח לחיידקים.

 רוצה ללמוד על מוצרים מתאימים לעור יבש? לחצי כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *