ויטמין A (בטא קרוטן)

,

מהו ויטמין A? למה הוא כ”כ חשוב? מה גורם חוסר בויטמין A?

לויטמין A יכולות רבות עוצמה

מיתרונותיו הבולטים של ויטמין A נמנה הסיוע בהגנה על התאים מפני סרטן, בזכות אנטי חמצון רב עוצמה, המנטרל רדיקלים חופשיים. הוא חיוני לצמיחת תאים חדשים, מסייע כנגד מחלות לב ושבץ, מוריד את רמות הכולסטרול, מאט את תהליך ההזדקנות, מגן מפני הצטננות, שפעת ודלקות של הכליות, שלפוחית השתן, הריאות וכן על רקמות ריריות.

ויטמין A חיוני לתפקוד העור ובריאותו, וכן מסייע בהסרת כתמי גיל, תורם להבראת שיער וציפורניים, מגן מפני זיהום אויר, מנטרל עיוורון לילה וראיה חלשה, מאט את ההקדמות של דלקת מפרקים ניוונית וקטרקט, וכן מסייע במניעת ניוון מקולרי של העיניים. יעיל בטיפול באקנה, דלקת עיניים ועור יבש.

ויטמין A הוא כוהל שנצרך במזון בצורת בטא קרוטן ההופך בגוף לוויטמין A.

תסמינים המעידים על חוסר בוויטמין A

חוסר בוויטמין A עשוי לגרום להפרעות ראייה, עיוורון לילה ואף עיוורון מוחלט, ירידה במספר הכדוריות הלבנות והאדומות, ירידה ביכולת המערכת החיסונית להגן מפני מחלות ורגישות מוגברת לזיהומים, עור מחוספס, יבש וקשקשי, אובדן הריח והתיאבון, עייפות בתדירות גבוהה, שיניים פגומות ופיגור בגדילה.

ממה נוצר חוסר בויטמין A?

מחסור בוויטמין A עשוי להיווצר בשל בעיה בספיגת שומנים, צריכת אלכוהול מוגברת, סוכרת, תת-פעילות של בלוטת התריס או בגלל שימוש במשלשלים.

מקורות לוויטמין A

ויטמין A ניצן לצרוך מכבד, בשר, מוצרי חלב (בעיקר חמאה), תפוחים, שמנת, חלמון ביצה, דגי ים, שמן דגים, ירקות ירוקי-עלה, גזר וירקות שורש צהובים וכתומים.

נזקים מעודף של ויטמין A

לצד חשיבותו הרבה לגוף, צריכת יתר של הויטמין עלולה לגרום להרעלה שסימניה רמות סידן גבוהות בדם, בריחת סידן מהעצמות, כאבי עצמות ופרקים, נזק בכבד, הקאה וכאבי ראש.

מעוניינ/ת ללמוד עוד על הויטמינים? תוכל/י לקרוא על שיטת ג’רנטיק, הויטמינים, המינרלים וסלולותרפיה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *