כל מה שרציתם לדעת על קמטים

,

ממה נוצרים קמטים? האם ניתן למנוע את הופעתם? איך ניתן להחליק קמטים שכבר נוצרו? קצת סדר בתופעת הקמטים שעתידה להופיע אצל כולנו.

 

למרות שקמטים יכולים לסמל חוכמה, רובנו מעדיפים לוותר עליהם ולטשטש אותם כל האפשר.

השוק מוצף במוצרים וטיפולים רבים המבטיחים העלמה או צמצום משמעותי של הקמטים. חלק מאותם מוצרים אכן עוזרים במעט לטשטוש והעלמת הקמטים, חלקם בכלל לא..(כמו אותם מוצרים המבטיחים שיפחיתו את “הופעת שולי הקמטים”, דבר שמשמעו שהם אינם יכולים לצמצם את הקמטים עצמם).

 

העור מזדקן בכל חלקי הגוף, אבל הוא ממהר להזדקן במקומות החשופים יותר לשמש. השינויים שנגרמים לעור כתוצאה מנזקי השמש כוללים “יובש” (למעשה – חספוס וקשיות), דלדול, גידולי עור כמו קרנת (“כתמי כבד”) וקמטים.

 

רוב הקמטים מופיעים בחלקי הגוף החשופים יותר לשמש. אלה כוללים בעיקר את הפנים, הצוואר, אחורי הידיים והחלק העליון של הזרועות.

הקמטים נחלקים לשתי קטגוריות: הקווים הדקים שעל פני העור וקמטים עמוקים. הטיפול בקמטים יעיל הרבה יותר בכל הנוגע לקווים הדקים. קמטים עמוקים יותר ידרשו טכניקות טיפול אגרסיביות יותר, כמו הזרקת מילוי, או ניתוח פלסטי.

 

מה הגורמים העיקריים להיווצרות קמטים?

* עישון

* עור בהיר (אנשים בעלי עיניים כחולות ועור שנשרף בקלות מועדים יותר לנזקי השמש).

* תורשה (יש משפחות שמתקמטות יותר מאחרות).

* סגנון השיער (כמה מהסגנונות מספקים הגנה כנגד נזקי השמש).

* לבוש (כובעים, שרוולים ארוכים, וכו’).

* הרגלי עבודה ופנאי (גננות, שיט, גולף, שימוש במכוני שיזוף וכו’).

 

חלק מאותם גורמים הינם מחוץ לשליטתנו. במקרים אלה המרב שביכולתנו לעשות הוא לצמצם ככל האפשר את החשיפה לשמש ולא לעשן.

 

מספרי מסנן הקרינה (SPF) מתייחסים להגנה נגד קרינת ה-UVB (גלים אולטרה-סגולים קצרים, “הקרניים השורפות”). לאחרונה, יותר ויותר אמצעי הגנה מהשמש מציעים הגנה גם כנגד קרינת ה-UVA (גלים אולטרה-סגולים ארוכים). קרני ה-UVA הן אלה שאליהן נחשפים במכוני השיזוף – הן אולי לא יגרמו נזק מיידי לעור, אבל בהחלט גורמות לנזק בטווח הארוך ולסיכון ללקות בסרטן העור עם השנים (מצטערים, אין דבר כזה – “שיזוף בטוח”). מגיני השמש שחוסמים את קרני ה-UVA מציינים זאת על האריזות ומכילים מרכיבים כגון פרסול 1789. ה-FDA (רשות התרופות והמזון האמריקנית) התירה לאחרונה את השימוש במקסוריל, מרכיב אחר החוסם קרניים אלה.

 

מחפשת מוצרים שמביאים תוצאות אמיתיות לטיפול בקמטים וקמטוטים? הציצי כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *