מינרלים, מידע כללי

,

בדיוק כמו הוויטמינים, המינרלים חשובים על מנת לשמור על בריאות הגוף. הגוף משתמש בהם לביצוע פעולות רבות ושונות, מבניין עצמות השלד והשיניים, זירוז תהליכים כימיים ועד העברת גירויים עצביים. מינרלים מסוימים משמשים גם ליצירת הורמונים או לשמירה על קצב לב תקין.

ישנם שני סוגי מינרלים: מקרו-מינרלים ומיקרו-מינרלים.

המקרו-מינרלים הם חומרים שהגוף זקוק להם בכמויות גדולות, הם כוללים סידן, זרחן, מגנזיום, נתרן, אשלגן, כלור וגופרית.

הגוף זקוק רק לכמויות קטנות מאד של מיקרו מינרלים. חומרים אלה כוללים ברזל, מנגן, נחושת, יוד, אבץ, קובלט, פלואוריד וסלניום.

המינרלים שכיחים מאד בטבע והדרך הטובה ביותר לקבל אותן היא על ידי אכילת מגוון רחב של מזונות. בגוף הם מצויים בדרך כלל בצורת אלקטרוליטים, מלחים או כחלק ממולקולות גדולות יותר כמו חלבונים. שני גורמים עיקריים קובעים את כמות המינרלים בגוף: כמותם במזון וספיגתם במעי. כיום ידועים יותר מ- 4000 מינרלים, כ- 100 מהם מוגדרים נפוצים והיתר נדירים. מחלות רבות נגרמות כתוצאה ממחסור בהם, לדוגמה אבץ, שהינו יסוד חיוני המשתתף בתהליכים חיוניים בתפקוד העור ומעניק לאנזימים השונים יכולת פירוק. תחמוצת אבץ משמשת כקרם לפנים ואף למניעת התייבשות והגנה מפני פגעי השמש והרוח. היא גם משמשת למריחה על תינוקות למניעת תפרחת חיתולים. לאבץ יש תכונות נוגדות חמצון, המגנות מפני הזדקנות מוקדמת של העור ושרירי הגוף. היעדר אבץ עלול לגרום למחלת עור.

בג’רנטיק אחד המרכיבים החשוב ביותר בכל המוצרים הינו המינרל אבץ.

מודעות הציבור הרחב לנושא הוויטמינים והמינרלים גברה עם השנים ומחקרים רבים נערכים בנושא זה במגמה לגלות את השפעתם על גופינו ועל המחלות התוקפות אותנו.

 

למדי עוד על שיטת ג’רנטיק, הויטמינים, המינרלים וסלולותרפיה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *