סימני מתיחה – איך ניתן להסיר אותם?

,

אחרי לידה? ירדת במשקל? בדיוק השמנת? אצל כולנו כמעט מופיעים סימני המתיחה על הבטן, הרגליים, הגב, הזרועות או הישבן. ישנן מספר דרכים להסיר את סימני המתיחה, בהן ניתוח פלסטי, טיפול לייזר, משחות שונות ושיטות מתקדמות אחרות. אז מה הם בעצם סימני מתיחה? איך הכי יעיל להסיר אותם? מה היתרונות של כל אחת מהשיטות?

 

סימני מתיחה, או סטריאה, הם צורה של צלקת עורית המקושרת בדרך כלל עם הריון, השמנת יתר, גיל הבגרות המינית והעלאה קצרת-טווח במשקל כתוצאה מבניית גוף או פעילויות גופניות אחרות. הסימנים נוצרים כאשר השכבה האמצעית של העור, הדרמיסף שאחראית לגמישות העור ועיצובו, נמתחת מעבר לגבולות היכולת שלה. הסיבים המחברים בעור נקרעים לבסוף ומפריעים לייצור הקולגן ובכך נוצרת צלקת, או כמו שאנחנו קוראים לה – סימני המתיחה.

 

המועמדים להסרת סימני מתיחה

המועמדים הטבעיים להסרת סימני מתיחה הם נשים שזה עתה עברו הריון, מי שאיבד משקל רב כתוצאה מניתוח בריאטרי להורדת משקל, אנשים שהעלו במשקל עקב פעילויות כמו בניית גוף, ומתבגרים שנמצאים בשלב הגדילה הגופנית המואצת שלהם. סימני מתיחה רווחים בעיקר על הירכיים, השוקיים, הבטן, הגב התחתון, הישבן והזרועות.

 

הסרת סימני מתיחה באופן טבעי

השיטות להסרה טבעית של סימני מתיחה כוללות משחות, תחליבים ומיני אסטרטגיות של דיאטה והתעמלות המיועדות לתיקון העור. היתרון של שיטות אלה – הן זולות יותר מאשר טכניקות פולשניות. החיסרון – הן פחות יעילות בהסרת הסימנים. בעוד כמה מהמוצרים הטבעיים עשויים לטשטש את הסימנים בצורה קלה, לייזר וטכניקות ניתוחיות הן הדרכים היעילות להסיר סימני מתיחה לחלוטין.

הבעיה העיקרית עם ניתוחים היא שהם…ניתוחים, ומתוקף כך הם פולשניים.

 

בדיוק כך הומצאה שיטת ג’רנטיק, שמייסדה – הד”ר הצרפתי אלברט לאפורט – התמחה בכוויות עור, אשר גילה את הדרך לטפל בצלקות שנוצרו כתוצאה מהכוויה בדרך טבעית ייחודית. לפרטים – ראי בסוף הכתבה.

 

הסרת סימני המתיחה בלייזר

הסרת סימני מתיחה בלייזר היא תהליך ניתוחי שבו נעשה שימוש בלייזר כדי להסיר אזורים בעור שעליהם סימני מתיחה. לאחר שהעור הזקן והמתוח הוסר, עור חדש וחלק גדל במקומו. ברוב המקרים, נדרשת סדרת טיפולים כדי להסיר לחלוטין את סימני המתיחה. התהליך בטוח, עם תופעות לוואי מעטות, ובדרך כלל זמניות ומינוריות.

 

הסרת סימני מתיחה בניתוח

הסרת סימני מתיחה בניתוח היא הדרך הרווחת ביותר והיעילה ביותר שבנמצא. טכניקות ניתוחיות כוללות הסרת אזורים נגועים בעור המתוח, במקרה של קפלי עור בבטן, מסירים את העור בשיפולי הבטן. זהו אזור שבו לעיתים קרובות סימני המתיחה קבועים. טכניקות דומות משמשות גם לטיפול באזורים בעייתיים אחרים.

טכניקות הניתוחים יעילות, אך הן פולשניות יותר מאשר אפשרויות טיפול אחרות, ולכן גם דורשות תקופת החלמה ארוכה יותר.

 

טיפולים נוספים להסרת סימנים

דרמטולוגיים קוסמטיים מציעים מגוון טיפולים אלטרנטיביים לא ניתוחיים לסימני מתיחה. האפשרויות הפופולריות והיעילות ביותר כוללות פילינג כימי, מיקרודרמברציה (פילינג קל של העור) וטיפול באור כחול. אלה אפשרויות טובות למטופלים שרוצים להימנע מניתוח, והן גם יקרות פחות מאשר הסרת סימני מתיחה בלייזר. כמו כל הטיפולים הלא ניתוחיים, אפשרויות אלה יעילות בעיקר על סימני מתיחה טריים. סימנים ותיקים עלולים להזדקק לטכניקות ניתוחיות לצורך הסרה מוחלטת.

 

עלויות הטיפולים להסרת סימני מתיחה

עלויות הטיפולים משתנות, כמובן, בהתאם לסוג הטיפול ולסוג הסימנים. טכניקות טבעיות כמו משחות ותחליבים הינן זולות יותר ופחות חודרניות, אבל גם פחות יעילות. טיפול ניתוחי הוא בדרך כלל היקר ביותר, למרות שטיפולי לייזר חוזרים עשויים להגיע לאותו מחיר. כדאי להתייעץ עם הדרמטולוג או המטפל שלכם למידע מדויק יותר ולהתאמת הטיפול לכם.

 

מבדיקות השוואתיות עולה כי הטיפול בשיטת ג’רנטיק מספק את התמורה הטובה ביותר לתוצאה ביחס לכסף.

שיטת ג’רנטיק לסילוק סימני מתיחה

ג’רנטיק דוגלת בשיטה הטבעית לסילוק סימני המתיחה. לאחר שנות מחקר ארוכות בביולוגיה של התא יצרו מעבדות ג’רנטיק קומפלקס מעובד מאוד, מזין מאוד ומשוכלל מאוד החודר בקלות דרך העור ומאפשר סינתזה מצוינת של קולגן (במיוחד קולגן 1 ו–4 של סיבי האלסטין). שימוש יומיומי ובכמות מזערית על המקומות הפגועים בעיסוי קל יאפשר מניעת סימני המתיחה ובנייה מחדש של סיבי האלסטין במשך הזמן.

 

התכשיר – “אנטי סטרי” – נוצר על בסיס הרכב משוכלל ועשיר המאפשר להזין את הרקמות שסובלות מהתמעטות קולגן ואלסטין ויוצר סינתזה טובה יותר של שני היסודות הבסיסיים הללו. הקרם המיוחד מתקן ומשקם את העור, מונע את הופעת סימני המתיחה ומצמצם אותם באופן משמעותי. הוא קל ונוח למריחה וניתן להשתמש בו בנוחות בבוקר ובערב הודות למהירות יוצאת הדופן שבה הוא נספג בעור.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *