הגנה משמש, נזקי שמש: אוכלוסיות בסכנה

,

אנשים בהירי עור, בעלי בעיות גנטיות, מטאבוליות, או חולים במחלות שונות – אלה ואחרים חלק מאוכלוסיות רגישות לשמש וחשופים יותר לנזקי השמש

גיל

מבין אוכלסיות רגישות לשמש, האוכלוסייה הרגישה ביותר לנזקי השמש הן ילדים וזקנים. אלה ואלה מושפעים על ידי קרני ה-UV יותר מאשר האוכלוסיות האחרות, ולפיכך זקוקים ליתר הגנה.

הגנה משמש, מחלות גנטיות:

ישנן מחלות גנטיות שגורמות לרגישות יתר מחשיפה לשמש, למשל: אלביניות. לאנשים אלה אין כלל מלנין בעורם ולכן הם זקוקים להגנה מרבית מפני שמש.

הגנה משמש, בעיות מטאבוליות:

אנשים הסובלים מבעיות בחילופי חומרים חשופים לפגיעת השמש הרבה יותר מאחרים. למשל: פורפיריה.

הגנה משמש, גזע ומוצא אתני:

אירופאים ואמריקנים, או האוכלוסייה בעלת העור הבהיר, זקוקה ליתר הגנה משמש. לגופם הגנה טבעית נמוכה נגד קרני ה-UV יחסית לאנשים בעלי עור כהה.

סגנון חיים:

מעשנים ומי שאוכלים אוכל רווי שומן חשופים לנזק גדול יותר של קרני ה-UV. הימנעו מעישון ועברו לתזונה דלת שומן.

יש אנשים שלגביהם הגנה משמש רגילה איננה מספקת, בין אלה: חולי זאבת, רוזציאה, מושתלי איברים ומטופלים לאחר טיפולי הקרנה, כאלה הסובלים מסרטן עור, מטופלי כימותרפיה, או כאלה שעברו ניתוחי עור לאחרונה, כמו טיפול לייזר. לגבי אחרים הסובלים מרגישות לצורות אחרות של אור, הגנה החוסמת לחלוטין את האור היא המניעה הטובה ביותר.

גם אלה הנוטלים אנטיביוטיקה כמו טטראציקלין ומינוציקלין – כמו גם תרופות המכילות ויטמין A, כמו אקוטן וטיפולים נקודתיים לאקנה המבוססים על רטינואין (רטין-A) צריכים לדאוג ולוודא הגנה משמש משמעותית, מיטבית, משום שתרופות אלה גורמות לעור להיות חשוף בקלות לכווייה מאור השמש ומהקרינה האולטרה-סגולה.

להגנה על כל סוגי העור מפני השמש בדקו את MELANO

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *