דלקות עור, אטופיק דרמטיטיס ואיכות חיים

,

למרות הסימפטומים של האטופיק דרמטיטיס, הסובלים מהמחלה עדיין יכולים ליהנות מאיכות חיים. המפתח לשיפור איכות החיים טמון בחינוך, במודעות ובשיתוף בין המטופלים, המשפחה והרופא וכן טיפול באטופיק דרמטסיטיס בצורה טובה. תקשורת טובה חיונית לכל המעורבים במחלה. חשוב שהרופא יספק לכם ולמשפחתכם מידע מובן אודות המחלה והסימפטומים שלה, וכן אודות דרכי הטיפול המומלצות בה.

כאשר הילד סובל מאטופיק דרמטיטיס, כל המשפחה עלולה להיות מושפעת מכך. חשוב שהמשפחות יזכו לתמיכה נוספת כדי לאפשר להם להתמודד ביתר קלות עם החרדה והתסכול הקשורים במחלה. הילד עלול להיות נודניק וקשה, ולעיתים יהיה קשה למנוע ממנו מלגרד ולשפשף את העור. נסו להסיט את תשומת ליבו ולספק לו כמה שיותר פעילויות שישמרו את ידיו עסוקות. מעבר לכך, משפחות החולים צריכות להתמודד עם החברה שסביב ועם לחץ נפשי הנובע מהמראה הלא נעים של העור בזמן במחלה. יתכן שהילד ייתקל בבעיות בבית הספר מצד ילדים אחרים ויזדקק לתמיכה נוספת ולעידוד מצד המשפחה.

מבוגרים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס עשויים לשפר את איכות חייהם על ידי טיפוח ושמירה מתמידים של העור, תוך מודעות לתוצאות המחלה וכיצד יש לטפל בהן. מבוגרים צריכים לשמור על אורח חיים קבוע בכל הנוגע לטיפוח העור כחלק משגרת יומם, תוך התאמתה לנסיבות ולמצב העור המשתנים. הטיפול במצוקה הנפשית ושימוש בטכניקות הרגעה עשויים להפחית את ההסתברות להופעת פריחות עוריות. חשוב להשתמש ברשת של תומכים – כולל בני המשפחה, חברים, מומחי בריאות וקבוצות תמיכה, או ארגונים המתמחים בנושא. ניתן להקל על מצבי חרדה קבועה ודיכאון על ידי יעוץ פסיכולוגי לתקופה קצרה.

זיהוי המצבים שבהם קיימת סכנת גירוד עשוי גם הוא לעזור. לדוגמא, מטופלים רבים גילו כי הם מתגרדים כשהם משועממים או חסרי תעסוקה. לכן, פעילות יזומה ששומרת על הידיים עסוקות עשויה למנוע נזק נוסף לעור. לעיתים יהיה צורך בייעוץ תעסוקתי, זאת במידה והעבודה דורשת מגע עם גורמים מעוררי גירוי או מצריכה שטיפת ידיים תכופה, כמו עבודות מטבח או תיקון מכוניות.

טיפול באטופיק דרמטיטיס

  • מרחו על עורכם קרם מזין כמה שיותר פעמים ביום.

  • הימנעו מסבונים חריפים ומתחליבים.

  • הימנעו מגירוד או שפשוף ככל האפשר.

  • הגנו על עורכם מרטיבות, גורמים מעוררי גירוי ובגדים גסים.

  • נסו להימצא בסביבה קרירה בעלת טמפרטורה יציבה ורמת לחות קבועה.

  • הגבילו ככל האפר את החשיפה לאבק, עשן סיגריות, פולן וקשקשי עור של בעלי חיים או נוצות.

  • נסו להימנע ממתח וחרדה.

 

המידע המובא בכתבה זו מבוסס על המידע הכללי הרווח באתרי הרפואה והמדע בעולם, אין לראות בו כל המלצה או ייעוץ לטיפול ואין לראות בו ייעוץ או המלצה לרכישת תרופות. במידה והנך זקוק/ה  לטיפול או הכוונה פני/ה לגורם הרפואי, המקצועי המתאים.

 רוצים לשמוע עוד על טיפול באטופיק דרמטיטיס של ג'רנטיק?

לאיתור קוסמטיקאית ג’רנטיק אשר תעזור לכם ללא כאב וטיפולים פולשניים, עם תוצאות מוכחות – לחצו כאן!

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *