טיפול נגד אקנה: לייזר, אור כחול, תרופות טבעיות ועוד

,

קיימים שלל טיפולים נגד אקנה – כל אחד והטיפול המתאים לו. לא תמיד יש הוכחות ליעילות טיפולים אלה, לכן מומלצת זהירות

 

המידע המובא בכתבה זו מבוסס על המידע הכללי הרווח באתרי הרפואה והמדע בעולם, אין לראות בו כל המלצה או ייעוץ לטיפול ואין לראות בו ייעוץ או המלצה לרכישת תרופות. במידה והנך זקוק/ה  לטיפול או הכוונה פני/ה לגורם הרפואי, המקצועי המתאים.

 

אדפלן (דיפרין)

האדפלן (Adapalene), או בשמו האחר דיפרין (Differin), מגיע בצורת ג’ל או משחה. מחקרים ביוכימיים ופרמצבטיים הוכיחו כי הוא מאפנן (מכוון) את חלוקת התאים, את תהליך הקרנון שלהם ואת התהליכים הדלקתיים – כולם גורמים חשובים בהופעתו של האקנה וולגריס (האקנה ה”פופולרי” ביותר).

איפה ניתן למצוא אותו? כתרופה במרשם.

 

טיפול לייזר

טיפול הלייזר נגד אקנה נמצא עדיין בשלבי בדיקה וחקירה: מחקרים שנערכו בנוגע אליו טרם הגיעו למסקנה ברורה באשר ליעילותו. יידרשו עוד מחקרי המשך רבים ובדיקות עומק עם קבוצות מיקוד גדולות יותר כדי לעמוד על טיבו. עד אז ככלל, הדעה הרווחת הינה כי אין ממליצים עליו לטיפול נגד אקנה.

 

מנורה כחולה

טיפול נגד אקנה באמצעות גלי אור עושה שימוש באור כחול בעל עוצמה רבה מעל פני העור. הטיפול נגד אקנה באמצעות אור כחול רווח בשוק מזה מספר שנים ואושר בארה”ב על ידי מנהל המזון והתרופות (FDA) לצורך טיפול בסרטן. עם זאת, הוא לא אושר לצורך טיפול נגד אקנה, ומחקרים חדשים נערכים בנושא זה.

 

תרופות טבעיות

אנשים רבים יותר ויותר מעדיפים להיות מטופלים באמצעות רפואה לא קונבנציונלית, בין היתר – באמצעות תרופות טבעיות. עם זאת, יש לזכור כי טיפולים צמחיים אינם דורשים הוכחה מדעית לכך שהם פועלים, ויש לנקוט זהירות. לפיכך, גם היעילות של טיפולים אלה אינה מוכחת, ובחלק מהמקרים – גם לא ידועה עדיין. תרופות טבעיות ניתנות להשגה בצורות שונות, ביניהן תוספי מזון, תה, שמנים, או משחות לשימוש נקודתי או בבליעה.

  • תרופות טבעיות נגד אקנה – כיצד זה עובד?

בדומה לכל טיפול, מומלץ לנסות כל מוצר לפני שאתם משתמשים בו בתדירות גבוהה ולאורך זמן. התייעצו עם הדרמטולוג והרופא שלכם, בעיקר אם אתם נוטלים תרופות אחרות.

  • תרופות טבעיות נגד אקנה – היכן מוצאים אותן?

בכל חנות למוצרי טבע.

  • תרופות טבעיות נגד אקנה – תופעות לוואי רווחות

בדומה לכל טיפול אחר, יהיה חכם לערוך מחקר מקיף ולהיוועץ ברופא לפני שאתם מתחילים להשתמש במוצר כלשהו לצורך טיפול נגד אקנה.

 

לאיתור מוצרים לטיפול באקנה לחצו כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *