עור יבש – גורמי סיכון

,

כמעט כולנו סובלים מבעיה של עור יבש. אבל מה בעצם גורם לו להתייבש?

לרוב, עור יבש נגרם מגורמים סביבתיים, כגון, מזג אויר, מיזוג, מים, סבונים.

מזג האוויר: בד”כ העור שלנו הוא יבש יותר בחורף, כאשר הטמפרטורות והלחות צונחות. מזג האוויר הזה גורם גם להחרפת בעיות עור קיימות.

חימום מרכזי ומיזוג אוויר: חימום במקומות ציבוריים או מיזוג אוויר מרכזי בדירות, חימום באמצעות אח, או תנור, מחממי אוויר וכו’ – כל אלה מפחיתים את הלחות ומייבשים את העור.

מקלחות ואמבטיות חמות: רחצה ואמבטיה תכופה, בעיקר אם אתם אוהבים את המים שלכם חמים ואת האמבטיות שלכם ארוכות, שוברות את מחיצות תאי החֶלֶב שבעור וגורמות להפחתת הסיכוך הטבעי של העור. כך גם שחייה, בעיקר במים שריכוז הכלור בהם גבוה.

 

סבונים ודטרגנטים מרוכזים: סבונים ודטרגנטים פופולאריים רבים “מפשיטים” את העור מהחֶלֶב והנוזלים שבו. דאודורנטים וסבונים אנטי-בקטריאליים הם בדרך כלל המזיקים ביותר, כמו גם מינים רבים של שמפו המייבשים את עור הקרקפת.

 

ישנם גורמים נוספים העלולים לשנות את תפקוד העור ומראהו, כולל מספר מחלות. אלה כוללים:

פסוריאזיס: בעיית עור זו מאופיינת בגדילה מואצת של תאי עור מתים, יבשים ומחוספסים, הגורמים לקשקשת עבה.

בעיות בבלוטת התריס: היפותירואידיזם, מצב שנגרם כתוצאה מתת-פעילות של בלוטת התריס, גורם לכך שהיא תייצר פחות הורמונים ובכך גורמת להפחתת ההזעה ופעילות בלוטות השומן – מה שגורם להיווצרות עור יבש.

אלכוהול ותרופות: אלכוהול וקפאין עלולים לייבש את העור. תרופות מרשם שונות, כגון חומרים משתנים, אנטיהיסטמינים ואיזוטרטינואין (אקוטן) עלולים להיות גם הם בעלי השפעה מייבשת של העור.

התייבשות: שלשול חריף והקאה מרובה, חום גבוה, הזעת יתר במהלך אימוני כושר, או סתם אי שתייה מספקת עלולים לגרום לגוף לאבד יותר נוזלים משהוא מקבל. אחד הסימנים הראשונים של התייבשות הוא עור שאינו גמיש.

רוצה למצוא את המוצרים המתאימים במיוחד לעור יבש? בדקי כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *