עור יבש ותזונה נכונה

,

מה הקשר בין עור יבש ותזונה? מה כדאי לאכול כשסובלים מעור יבש? ממה כדאי להימנע? באמצעות תזונה נכונה תוכלי להחזיר לעור את הלחות והרכות החסרים לו.

 

סובלים מעור יבש? החדשות הטובות הן כי יש קשר ישיר בין עור יבש ותזונה. כך תוכלו לשפר את מצב העור שלכם באמצעות שינוי התזונה.

ראשית, דאגו לתפריט מאוזן הכולל:

ירקות, פירות, דגנים, גרעינים ואגוזים.

איכלו חלבון איכותי מירקות. הרבו בצריכת מזונות חיים.

 

איכלו מזונות העשירים בגופרית, כגון שום, בצל, ביצים ואספרגוס.

הגופרית מסייעת לשמור על העור רך וצעיר.

 

איכלו הרבה מאכלים צהובים וכתומים.

אלה עשירים בבטה-קרוטן, הידוע כנוגד חמצון. גזר טוב לכך במיוחד.

 

שמן זרעי פשתן לא מזוקק, בכבישה קרה, ניתן להוסיף בסלטים, על תפוחי אדמה אפויים, או בכל ארוחה שאתם מכינים שאינה דורשת חימום בחום גבוה – יהפוך את העור היבש לרך ולח.

השמן הזה מכיל את חומצות השומן החיוניות אומגה-3, חומצה אלפא-לינולנית וחומצה לינולנית אומגה-6. אלה הופכות בגוף להורמון המסייע לשמירה על בריאות העור.

 

מלון, גזר ומשמש הם מזונות “מחממים” לעור יבש משום שהם עשירים בוויטמינים A ו-C – שניהם חיוניים ליצירת עור רך ולח. איכלו אותם שלמים, או שתו כמיץ.

איכלו מזונות עשירים בחומצה פנטוטנית (ויטמין B5), כמו גבינה, יוגורט טבעי, כפיר, ירקות עליים ירוקים, שמרי מאכל ונבט חיטה. חומצה פנטוטנית נדרשת לסינתזה של השומנים והשמנים הדרושים לעור.

שתו לפחות ליטר מים איכותיים מדי יום כדי לשמור על לחות העור.

 

הימנעו ממאכלים מטוגנים, משומן שאיננו צמחי ומשמנים צמחיים שעברו תהליך חימום. השתמשו בשמנים שיוצרו בכבישה קרה בלבד. שמנים מחוממים גורמים לייצור רדיקלים חופשיים, שלהם השפעה הרסנית על העור.

אל תשתו משקאות קלים ואל תאכלו סוכר, שוקולד, צ’יפס, או ג’אנק פוד לסוגיו.

 

הימנעו מאלכוהול ומקפאין למרכיבים אלה השפעה משתנת, והם גורמים לגוף ולתאי העור לאבד נוזלים ומינרלים חיוניים.

לסיכום, עור יבש ותזונה קשורים בקשר ישיר ועל כן באמצעות שינוי קל של ההרגלים תוכלו לראות תוצאות על הפנים שלכם!

 

רוצה ללמוד על מוצרים מתאימים לעור יבש? לחצי כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.