אקנה – כל המיתוסים אודות הטיפול בו

,

שפע אגדות ומיתוסים קיימים סביב הטיפול באקנה. הגיע הזמן לבדוק את המיתוסים הללו.

המידע המובא בכתבה זו מבוסס על המידע הכללי הרווח באתרי הרפואה והמדע בעולם, אין לראות בו כל המלצה או ייעוץ לטיפול ואין לראות בו ייעוץ או המלצה לרכישת תרופות. במידה והנך זקוק/ה  לטיפול או הכוונה פני/ה לגורם הרפואי, המקצועי המתאים.  

 

המיתוס: שטיפה תכופה של הפנים תועיל לסילוק אקנה

האמת: פצעי עור אינם נוצרים בגלל לכלוך. בניגוד למה שאולי ראיתם בפרסומות, נקבוביות העור אינן נחסמות בגלל “זיהום”. לעומת זאת, דפנות הנקבובית נדבקות זו לזו במעמקי העור ובכך מתחילה היווצרות האקנה. שטיפה תכופה של הפנים עלולה לגרום לפעולה הפוכה – במקום למנוע אקנה היא עלולה לגרות את הנקבוביות ולגרום להן להיסתם. שימוש במטלית רחיצה עלולה לגרום לגירוי גדול אף יותר.

ההמלצה: שטפו את הפנים פעמיים ביום לכל היותר, ועשו זאת בעדינות עם ידיכם בלבד

 

המיתוס: מתח גורם לאקנה

האמת: למתח עלולה להיות השפעה על ההורמונים ולכן, באופן תיאורטי, הוא גם יכול לסייע להופעת האקנה. אולם, משמעת טיפולית באקנה יעילה פי כמה מאשר מעט מתח כל יום. לכמה מהתרופות הפסיכיאטריות יש תופעות לוואי, ביניהן האקנה, אבל המתח כשלעצמו אינו גורם משמעותי בהופעת אקנה.

ההמלצה: עדיף שתשקיעו מאמצים בטיפול נכון באקנה מאשר תתמכרו לתחושת האשם בגלל המתח והחרדות שמהם אתם סובלים.

 

המיתוס: השמש מסייעת לחסל את האקנה

האמת: השמש עשויה להועיל בטווח הקצר בזירוז העלמת האקנה, מאחר והיא גורמת לעור להאדים,  וגון העור פשוט משתווה לסימנים האדומים הנגרמים על ידי האקנה. עם זאת, כוויות השמש גורמות נזק לעור. החשיפה לשמש גורמת לגירוי העור, שאף עלול להחריף את מצב האקנה בשבועות שיבואו לאחר השיזוף.

ההמלצה: צמצמו ככל האפשר את החשיפה לשמש של האזורים בעור המועדים לאקנה, גם אם חשיפה פה ושם לשמש אינה מזיקה.

 

המיתוס: אקנה ודיאטה קשורים זה לזה

האמת: בשורה התחתונה – יש צורך במחקרים מדעיים נוספים בנושא זה כדי לאשש טענה זו. אנחנו יודעים כי בחברות מסוימות אקנה כמעט שאינה רווח. זאת בניגוד מוחלט לנוכחות מאסיבית של אקנה בכל החברות המודרניות. האם הדבר נובע מהתזונה של אותן חברות שטרם נחשפו לרעות החולות של החברה המודרנית? ייתכן. בינתיים, מציאת תזונה שתגרום למניעת אקנה היא חלום עתידני. דבר אחד בטוח – תנאי החיים של היום רחוקים מרחק רב מאורח החיים של אבותינו הציידים ולקטני המזון. עם זאת, אם נהיה קשובים לגופנו ולצרכיו, אולי נוכל לגלות מה הדיאטה הדרושה לנו כדי למנוע אקנה – מה עזר כדי לסלק את הפצעים ומה גרם להתרבות אקנה על עורנו. בכל מקרה, תמיד כדאי להתייעץ עם הדיאטנית או הקוסמטיקאית שלכם לפני כל דיאטה חדשה.

 

רוצים למצוא פתרונות לאקנה? לשאול אותנו שאלות לגבי הטיפול באקנה?

צרו עמנו קשר ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

לאיתור מוצרים לטיפול באקנה לחצו כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *