ויטמין B וחומצה פולית אינם מגנים מפני סרטן

,

בעבר היו מחקרים שטענו כי תוספת של ויטמין B וחומצה פולית מגינה מפני סרטן, אך מאז נערכו מחקרים חדשים המפריכים טענה זו.

בעבר רווחה הדעה כי נשים הנוטלות באופן קבוע תוספי מזון שכללו את ויטמין B6 ,B12 וחומצה פולית, הנקראת גם ויטמין B9, הינן נהנות מסיכון נמוך יותר לחלות בסרטן.

אך מחקר שבוצע לפני מספר שנים בארה”ב מוכיח כי אין שום קשר בין תחלואה בסרטן לבין נטילת הויטמינים האמורים.

במחקר, שבוצע במשך 7 שנים וחצי, נלקחו 2 קבוצות של נשים, בעלות מאפיינים דומים, הנשים בקבוצה הראשונה נטלו על בסיס יומי תוספי מזון המכילים ויטמין B6, B12 וחומצה פולית והסבירות שלהן לפתח או למות ממחלת הסרטן היה זהה לקבוצה השניה שהנשים בה נטלו תרופת דמה (פלצבו).

המחקר בוצע ע”י חוקרים מבית הרפואה בריגהאם ובית הספר לרפואה הארוורד שבבוסטון.

במסגרת עבודתם, החוקרים בדקו את ההשפעה של מספר ויטמינים על הסיכוי לחלות בסרטן.

המחקר כלל 5,442 נשים שעוסקות ברפואה בכל רחבי ארה”ב, גילן הממוצע נע סביב 63. הנשים במחקר סבלו מגורמי סיכון למחלת לב (כמו לחץ דם גבוה או כולסטרול גבוה) או ממחלה של הלב וכלי הדם.

החוקרים קיוו שהנשים תהיינה מוגנות מסרטן ע”י צריכת ויטמין B, בעקבות מחקרים קודמים שהראו כי צריכת כמות רבה של ויטמינים מורידה משמעותית את הסיכון לחלות בסרטן, עם דגש על סרטן המעי הגס.

אך תוצאות המחקר היו שונות, לא היה הבדל משמעותי בין הקבוצות במספר הנשים שחלו בסרטן, 187 נשים בקבוצת הוויטמינים לעומת 192 נשים בקבוצת הפלצבו. בנתוני הפתיחה, לכל הנשים ב2 הקבוצות גורמי הסיכון לחלות בסרטן היו דומים.

יחד עם זאת, תוצאות המחקר הראו שינוי אצל נשים מעל גיל 65 – נשים שנטלו ויטמינים מקבוצת B באופן יומיומי נהנו מסבירות הנמוכה ב25% מקבוצת הנשים המקבילה שנטלה פלצבו, לחלות בסרטן, מכל סוג שהוא, והסבירות לפתח סרטן השד ירדה ב-38%.

 

למרות תוצאות אלה, החוקרים מסתייגים ומציינים כי יתכן ומדובר במקריות בלבד ולא בתוצאות אמיתיות.

 

שיטת ג’רנטיק, הויטמינים, המינרלים וסלולותרפיה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *