חומצה סליצילית כטיפול לאקנה

,

חומצה סליצילית היא אחד הפתרונות הרווחים נגד אקנה. היא נמצאת בתכשירים רבים, אבל שימו לב למינון.

המידע המובא בכתבה זו מבוסס על המידע הכללי הרווח באתרי הרפואה והמדע בעולם, אין לראות בו כל המלצה או ייעוץ לטיפול ואין לראות בו ייעוץ או המלצה לרכישת תרופות. במידה והנך זקוק/ה  לטיפול או הכוונה פני/ה לגורם הרפואי, המקצועי המתאים. 

 

חומצה סליצילית ואקנה – מה זה?

חומצה סליצילית היא חומצה לא חריפה הפועלת כסוכן קרני – היא מעודדת את נשירת תאי העור המתים. זהו טיפול בטוח ויעיל לאקנה קל, עור שומני, שינויים במרקם העור והתכהות העור לאחר דלקת אצל מטופלים בעלי רוב סוגי העור.

 

חומצה סליצילית ואקנה – איך זה עובד?

תמיסות חומצה לא מרוכזות, כמו חומצה סליצילית וחומצה גליקולית, יכולות להיות יעילות במקרה אקנה. הן מעודדות את הפילינג של שכבת העור העליונה ופתיחת נקבוביות סתומות, מה שמסייע לתהליך התחדשות התאים הנורמלי. במקרה של אקנה קל, החומצה הסליצילית עוזרת לפתיחת הנקבוביות כדי לפתור ולמנוע פצעונים. אין לה כל השפעה על יצור החלב או על נוכחות חיידק ה-P. acne. בדומה לטיפולי אקנה נקודתיים רבים אחרים, החומצה הסליצילית יעילה רק כשמשתמשים בה לאורך זמן, גם לאחר שהפצעונים נרפאו. השפעתה פגה לאחר הפסקת השימוש בה, כך שעורך יתקלף מחדש בצורה לא אחידה, הנקבוביות תיסתמנה שוב, והאקנה יחזור.

 

חומצה סליצילית ואקנה – איפה להשיג אותה?

חומצה סליצילית נמצאת בהרבה תכשירים נגד אקנה הנמכרים בלי מרשם רופא, כולל תחליבים, משחות, תחליבים מבוססי אלכוהול ופדים רפואיים. קראו את התווית בתשומת לב והקפידו על הוראות השימוש.

 

חומצה סליצילית ואקנה – תופעות לוואי רווחות

יובש: תופעת הלוואי הרווחת ביותר, בדרך כלל מופיעה בצורה קלה. אם העור מתקלף, מרחו קרם לחות נטול שמן.

גירוי: ילדים נוטים יותר לסבול מגירוי עקב שימוש בחומצה סליצילית. אם הגירוי שלכם אינו חזק, נסו להפחית את תדירות השימוש בחומצה. אם, לעומת זאת, הגירוי חזק ונשאר לאורך זמן גם לאחר שהפחתתם את המינון – אל תמשיכו להשתמש בחומצה.

 

חומצה סליצילית ואקנה – אזהרות

ריכוז החומצה הסליצילית המותר לטיפול באקנה הוא בין 0.5 ל-2 אחוז. תרופה זו עלולה לייבש מאוד את העור גם בריכוז נמוך. לכן, אם אתם סובלים מיובש או מגירוי, נסו מוצרים אחרים לעור. חלק מהמוצרים עלולים לחזק את השפעת החומצה הסליצילית ולייבש את עורכם עוד יותר. כשאתם משתמשים בחומצה כדאי להימנע מ:

  • סבונים או תחליבים הגורמים לפילינג של העור.
  • תכשירים המכילים אלכוהול.
  • כל תכשיר לטיפול מקומי באקנה המכיל מרכיבי פילינג, כמו בנזואיל פרוקסייד, רסורצינול, גופרית, או טרטינואין (חומצת ויטמין A).
  • מוצרי קוסמטיקה או סבונים המייבשים את העור.
  • קוסמטיקה רפואית (המכילה תרופות).
  • כל תרופה מקומית אחרת לעור.

שימו לב: תרופה זו יכולה להיספג דרך העור. אם אתן משתמשות בחומצה סליצילית על פני אזורים גדולים של עורכן וברצונכן להיכנס להריון – היוועצו עם הרופא שלכן.

לאיתור מוצרים לטיפול באקנה לחצו כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *