כל מה שרצית לדעת על חזה נפול

,

חזה מוצק או מדולדל, כבד או נערי – תמיד יש דרך לטפח את החזה כדי שייראה טוב יותר. הפעם: איך מתמודדים עם חזה נפול עם טיפולי חזה ומונעים את נפילתו?

החזה שלך – אפשר לומר בוודאות – ייפול בשלב זה או אחר, בין אם השתמשת בחזייה או לא. הצניחה הזו היא תוצאה של היחלשות השרירים התומכים בחזה. אי-שימוש בחזייה עלול להאיץ את תהליך הצניחה, בעוד שחזייה מתאימה עשויה לדחות את הצניחה לזמן-מה, אך לא לנצח. חזה נפול חריף יותר אם יש לך חזה כבד. אם שדייך קטנים, תוכלי להמשיך להסתובב בלי חזייה. סיבה טובה נוספת ללבישת חזייה  – אם היא מותאמת היטב לגופך, היא עשויה לטשטש את העובדה שהחזה שלך כבר אינו מעוצב וזקוף כמו פעם. חזייה המעניקה תמיכה טובה חשובה גם במהלך מאמץ רציני כמו ריצה, או במהלך ההיריון.

 

שימי לב: החזייה אינה צריכה להיות הדוקה מדי  – אחת הסיבות לסרטן השד. גם השימוש בחזיות עם ריפוד סינטטי או מניילון, הגורם לחימום הבלוטות, עלול לגרום בסופו של דבר לגידולים סרטניים. לכן, חשוב להסיר את החזייה בלילה.

 

צניחת השדיים

השדיים מתחילים ליפול ולאבד את מוצקותם ומתיחותם לאחר לידה או במהלך מחלה ממושכת. במהלך ההיריון, וכן בזמן ההנקה, השדיים גדלים. כאשר העור העליון נמתח מעבר לקצה גבול היכולת שלו, הסיבים האלסטיים בעור נקרעים. סימנים אדומים לא קבועים מופיעים על פני העור. סימנים אלה משתנים מאשה לאשה, בהתאם למידת הגמישות של העור. אצל נשים רבות החזה חוזר למידותיו ולצורתו הרגילות, בעוד שאצל אחרות הוא הופך לרפוי ומתדלדל. מחזור לא סדיר עלול גם הוא לגרום למצב של חזה נפול.

 

בכל זאת, יש דבר או שניים שביכולתך לעשות כדי להתמודד עם הבעיה של חזה נפול במהלך ההיריון. תני להם את מרב התמיכה בעזרת חזייה טובה, אותה את צריכה ללבוש יום וליל, ובנוסף מומלץ כי תמצאי לעצמך מספר דקות ביום כדי לתרגל את שרירי החזה. מעבר לכך, טיפולי חזה שונים יוכלו גם הם לתרום בשמירה על החזה.

 

מיצוק השדיים

השדיים אינם עשויים שרירים, אלא רק תאים שומניים וצינורות חלב המוחזקים יחדיו ברקמה רכה. לכן, אינך יכולה להגדיל את שדייך באימונים. מאותה סיבה תרגילי התעמלות לא יתרמו באופן ישיר להקטנת היקף החזה שלך אם שדייך גדולים. הדבר נכון במיוחד אם את סובלת מעודף משקל. דיאטה להורדת המשקל, המשולבת בתרגילי כושר, תעזור לך להפחית ממשקלך וגם מהיקף שדייך. להתעמלות יש, כמובן, מספר יתרונות אחרים – היא ממצקת את השרירים שבהם תלויה רקמת החזה. תרגילי כושר ימצקו את שרירי החזה (אותם שרירים שתומכים בחזה מכל צדדיו) ובכך יעניקו לחזה שלך מראה זקוף ומוצק יותר. אם הבעיה שלך היא חזה גדול, התעמלות תוכל לסייע לך לשפר במעט את צניחת השדיים, גם אם היקף החזה לא יקטן.

 

פרט לתרגילי התעמלות, שחייה היא דרך נהדרת לעיצוב החזה. היא מפעילה את שרירי החזה כנגד התנגדות המים, והדבר יכול לחולל פלאים בכל הקשור לעיצוב החזה. כאשר השדיים מתחילים לצנוח במהלך הריון או מחלה, או כתוצאה ממחזור לא סדיר, יש צורך גם בתזונה מאוזנת הכוללת פרוטאינים, פחמימות, שומנים, ויטמינים, סידן, מלחים ומינרלים בכמות מספקת.

 

לאחר לידה החזה דורש תשומת לב מרבית. היות שלא מומלץ להתחיל בהתעמלות בתקופה זו, התחילי במשהו סמלי, כמו לחיצות כף היד זו לזו. כרעי על ברכייך ולחצי אותן זו אל זו ב”ברכת השלום האינדיאנית” כשהן במרכז החזה, כדי שהלחץ יופעל על הרקמות סביב החזה. נשפי באיטיות את האוויר מפיך והרפי את הלחץ. חזרי על התרגיל. תוכלי לבצע אותו גם תוך השענת כפות הידיים על קיר מולך. לחצי על הקיר בעזרת כפות הידיים כך שתרגישי בלחץ על הרקמות שלך עד שיימתחו.

 

באותו אופן, אמהות מניקות חייבות לשמור על החזה שלהן. החזה עלול ליפול אם התינוק יונק כשאת ישובה או שכובה בתנוחה לא טובה. הנקה כשאת ישובה תתבצע כשהתינוק עטוף ביד אחת שלך תחת ראשו, כך שתוכלי להרימו לכיוון השד ולשמור עליו יציב. סחטי את הפטמות מיד בתום ההנקה וסלקי מהן חלב עודף. הדבר ירענן ויקל על השדיים. שטפי את השדיים במים חמים וקרים לסירוגין כדי להבטיח זרימת דם מהירה – התיזי על החזה מים חמים ואז קרים ארבע-חמש פעמים לסירוגין.

 

תרגיל קל:

עמדי ישר כשידייך שמוטות לצידי גופך. הרימי כל אחת מהזרועות מעל לראשך וסובבי אותה מעגל שלם. לאחר מכן עשי זאת עם היד השנייה. חזרי על התרגיל 15-10 פעמים.

יש נשים שהחזה שלהן אינו מפותח דיו, בעוד לאחרות חזה גדול מדי. נשים רבות סובלות משדיים שאינם באותו גודל, משום שהן נוטות להניק את התינוק יותר בצד אחד. מומלץ לעסות את השדיים בלי שמן או קרם.

תוכלי לנסות גם את התרגיל הבא: הושיטי את היד בצד שבו השד הקטן יותר קדימה, במקביל לרצפה, בקו ישר מגופך, וממצב זה הרימי אותה כלפי מעלה. סובבי אותה 15-10 פעמים תחילה עם כיוון השעון ולאחר מכן אותו מספר פעמים נגד כיוון השעון.

 

שדיים כבדים

ניתן כמובן להסיר עודפי שומן ובשר בניתוח פלסטי, אבל יש גם שיטות טבעיות כגון משחות, תמיסות או גלולות כדי להקטין את החזה. אחת השיטות המומלצות כבר מגיל ההתבגרות כדי להבטיח התפתחות תקינה של החזה היא באמצעות טיפולי יוגה.

 

שיטת ג’רנטיק גם היא מציעה שפע של טיפולי חזה בעלי תוצאה מוכחת להקטנה/הגדלה של החזה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *