ניתוחי חזה: אילו סוגים יש ומה ההבדלים ביניהם?

,

הרבה נשים מתלבטות האם כדאי לעשות ניתוחי חזה, הן מוצאות את עצמם מתחבטות בשאלה: מה הן ההשלכות? ובכלל מה ההבדל בין ניתוח הגדלת חזה לבין ניתוח הרמת חזה? האם זהו אותו ניתוח? האם התוצאות דומות? האם יש צורך לעשות את שני הניתוחים? והאם ניתוח אחד יכול לבוא על חשבון הניתוח השני? מטרת מאמר זה לעשות סדר בבלגן ואחת ולתמיד לגרום לך להבין מה ההבדל בין ניתוחי חזה לסוגיהם.

 

קצת על ניתוחי חזה

ניתוחי חזה הם מהניתוחים הפופולאריים ביותר בתחום הרפואה הפלסטית. לצד ניתוח אף, אשר גם הוא עומד גבוה ברשימה, ניתוח החזה, על כל סוגיו מתבצע בישראל מדי יום.

סוגי ניתוחי החזה הקיימים הם: הגדלת חזה, הקטנת חזה, הרמת חזה ועיצוב שדיים. כל אחד מהניתוחים הללו שונה לחלוטין ועומד בפני עצמו. לכל אחד מהם יש השלכות ותוצאות שונות.

ניתוח הגדלת חזה

ניתוח הגדלת חזה הוא הניתוח הפופולארי ביותר אצל נשים לאחר הריון אשר חוו הצטמקות של החזה. גם נשים שעברו כריתת שד, לאחר החלמה מסרטן השד, פונות לפרוצדורה הזו בכדי להחזיר לעצמן את המראה הנשי שהיה להן קודם. נשים רבות אשר, מסיבות שונות, מחזיקות בחזה קטן ביחס לשאר הפרופורציות של גופן, פונות לניתוח זה בכדי להשיג מראה נשי יותר אשר, במקרים רבים, מקנה להן ביטחון רב יותר ומסייע להן להרגיש שלמות עם מראה גופן.

מטרת הניתוח להגדיל את חזה האישה. הניתוח מתבצע בעזרת הכנסת שתל. השתל מוכנס, מתחת לשריר או מעליו, ולאחר מכן מתבצעת סגירה. זהו ניתוח קל מאוד, והאשפוז לא נמשך יותר מיום.

בניתוח הגדלת חזה מתבצע חתך כבן 4 ס”מ אשר יכול להתבצע בשלושה מקומות שונים: מסביב לפטמה, מתחת לשד בקו הצלעות ומתחת לבית השחי. לכל אחד מאלה ההשלכות שלו וחשוב שיהיה כל המידע בידי המנותחת לפני שבוחרים באחד מהם.

ניתן לבחור בין שני סוגי שתלים – השתל העגול והשתל האנטומי. העגול הוא הקלאסי אשר רואים הרבה על דוגמניות ושחקניות קולנוע. הוא מקנה מראה חושני וצעיר יותר אך נתפס לעתים כפחות טבעי במראהו. השתל האנטומי הוא בצורת אגס ומקנה מראה עדין וטבעי יותר. שתל זה פחות מומלץ לצעירות מכיוון שבמידה ותתבצע פעילות ספורטיבית כגון קפיצת בנג’י או צניחה חופשית הוא עלול להתהפך ומכיוון שהוא אינו זהה משני צדיו יהיה ניתן לראות את התהפכות השתל בבירור.

 

ניתוח הרמת חזה

לעומת ניתוח הגדלת החזה, ניתוח הרמת חזה מבוצע במקרה של חזה נפול. הסיבה לנפילה יכולה להיות עקב שינויים משמעותיים במשקל, הריונות, או כתוצאה משינויים פיזיולוגיים שהגוף עובר. במהלך הניתוח מסירים חלקי עור לא נחוצים סביב אזור החזה ומבצעים הרמה שלו. בניתוח זה, יש לציין, מיקום הפטמה משתנה בהתאם לכמויות העור המוסרות מהחזה.

סברה מאוד נפוצה, אך מוטעית, היא שהשתלת סיליקון תפתור בעיה של חזה נפול. אמנם במקרים מאוד מצומצמים של חזה מעט נפול, ואך ורק במקרה והחזה אינו בעל ממדים גדולים, שתלים יכולים לסייע ליצור מראה זקוף יותר. אולם, חזה נפול דורש ניתוח של הרמת חזה. בניתוח הרמת חזה מתבצע חתך מהפטמה לקו הצלעות וחתך נוסף על קו הצלעות. במהלך ניתוח זה נפתרים מעודפי עור הגורמים לשד להיראות נפול.

ניתוח הקטנת חזה

הקטנת חזה מתבצעת במקרים מסוימים בגלל סיבות בריאותיות. נשים רבות סובלות מבעיות גב, צוואר וכתפיים עקב חזה גדול מידי.

ניתוח הקטנת חזה משאיר צלקות דומות לניתוח הרמת חזה, אולם בפרוצדורה זו מתבצעת גם הסרה של רקמת שומן אשר מקטינה את היקף החזה להיקף הרצוי

קיימת גם אסכולה הסוברת כי ניתוחי חזה הם תופעה שלילית המורידה את ערך האישה ומאדירה את המראה החיצוני על גבי האופי. חשוב לזכור כי גם אם מחזיקים בדעה כזו, ניתוח חזה לעיתים משיג תוצאה שגם שנים של טיפולים פסיכולוגיים לא ישיגו. כל אישה אחראית על גופה בלבד וההחלטה צריכה להיות שלה. במידה ואישה מחליטה שניתוח פלסטי הוא זה שישיג לה את הביטחון שחסר לה, זו כנראה ההחלטה הטובה ביותר עבורה.

GERnetic מציעה טיפולי חזה לא פולשניים עם תוצאות מובטחות. רוצה לקרוא עוד?  לחצי כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *