ויטמין B1

,

מהו ויטמין B1? למה הוא חשוב? מה גורם חוסר בויטמין B1?

קצת על ויטמין B1

ויטמין B1, המוכר גם בשם טיאמין, ידוע כ”ויטמין המורל” בשל ההשפעות המועילות שלו על מערכת העצבים ועל המצב הנפשי.

הוא משפר את זרימת הדם, מסייע ביצירת הדם, במטבוליזם של הפחמימות והעיכול, ממלא תפקיד מפתח ביצירת אנרגיה, מקדם מתח שרירים טוב, משמש כאנטי-חמצון, מגן על הגוף מפני תופעות ניווניות של הזדקנות, מסייע במניעת פצעים וכיבים, מסייע בשמירה על מערכת עצבים בריאה ולהעברת פקודות ממערכת העצבים לשרירים ולשמירת מבנה תקין למעטפת העצבים, מונע דיכאון ומקל על עייפות, מייעל את תפקוד המוח וערנות מנטלית.

בוויטמין B1 נעשה שימוש בטיפול בקהות וחוסר תחושה של הידיים והרגליים, סירקולציה חלשה, תחושות נימול, שרירים חלשים או כאב, שכחה, עצירות, עייפות, נשימות כבדות ועצבנות.

תסמינים המעידים על חוסר בוויטמין B1

מחלה הנובעת מחוסר בוויטמין B1 היא “ברי ברי” והסימפטומים שלה הם כשל לבבי, חולשת שרירים, אובדן של התיאבון וירידה במשקל, חולשה ועייפות.

תסמינים נוספים למחסור בB1 הם שיתוק, עצבנות, נדודי שינה, כאבים וכאבים עמומים, דכאון נפשי, בעיות במערכת העיכול והלב וירידה בתפקוד המנטלי.

מקורות במזון לוויטמין B1

דגנים מלאים, מוצרי לחם המועשרים בוויטמין (דגני בוקר), אורז מלא, קטניות, אפונה, שמרים, נבט חיטה, בוטנים, גרעינים וזרעונים, אבטיח, חלב סויה, חלב, בשר אדום וכבד.

רגישות הוויטמין

ויטמין B1 רגיש מאד לחום ולכן מומלץ מאד להימנע מחימום. הוויטמין מסיס במים ולכן אם מבשלים כדאי להשתמש גם במים.

כנסו ללינק על מנת ללמוד על שיטת ג’רנטיק, הויטמינים, המינרלים וסלולותרפיה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.